سخنرانی مهندس اولیاء در نشست بین المجالس همایش جهانی شهر در برزیل (گزارش تصویری)



یزدفردا "از طرف مجلس:مهندس اولیـاء برای شرکت در همایش جهانی شهر عازم برزیل شد

جمهوری اسلامی رئیس اتحادیه وزرای مسکن قاره آسیا و اقیانوسیه بوده و در مجمع جهانی شهر دارای کرسی است.

به همین مناسبت  مهندس نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی و مهندس اولیاء از طرف مجلس شورای اسلامی جهت شرکت در همایش جهانی شهر عازم برزیل شده اند.

نماینده مردم یزد و عضو کمیسیون عمران در نشست بین المجالس این همایش بین المللی سخنرانی  کرد.

مجمع و همایش جهانی شهر، کنفرانسی است دو سالانه و پنجمین مجمع جهانی شهری است که در برزیل برگزار شد.

در خلال سالهای اخیر مجمع جهانی شهر به یکی از بزرگترین گردهمایی های بین المللی مهم در حوزه شهری تبدیل شده است. این مجمع توسط سازمان ملل و به منظور تحقیق و بررسی بر روی مسئله مهمی که جهان امروز با آن مواجه است، یعنی افزایش رشد شهرنشینی و تأثیرات آن بر جوامع، شهرها، اقتصاد، تغییرات آب و هوایی و سیاست شکل گرفته است.

متن کامل سخنرانی مهندس علی اکبر اولیاء

This forum has gathered us here to talk with each other about the most important and common challenges we are all facing in our planet



این همایش همه ما را دور هم جمع کرده است تا درباره چالش های بزرگ و مهمی که همه ما در سیاره خود یا دهکده جهانی با آن مواجه هستیم صحبت کنیم...

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی که از طرف مجلس در " همایش جهانی شهر " در ریودوژانیرو برزیل شرکت کرده بود در نشست بین المجالس این همایش بین المللی نطق خود را ایراد کرد.

به ترجمه محورهایی از سخنرانی آقای مهندس علی اکبر اولیاء اشاره داریم:

آقای مهندس اولیاء در آغاز سخنان خود در " مجمع جهانی شهر" ضمن عرض تبریک نوروز ایرانی و روز آغاز سال نو در ایران که به تازگی در سازمان ملل هم ثبت جهانی شده است و آرزوی سلامت و صلح و خوشبختی برای حاضرین و تمام مردم جهان ، از دولت ،مجلس و مردم برزیل برای برگزاری این همایش و میهمان نوازی گرم تشکر کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخشی از صحبت های خود گفت : این همایش همه ما را دور هم جمع کرده است تا درباره چالش بزرگ و مهمی که همه ما در این سیاره یا دهکده جهانی با آن مواجه هستیم صحبت کنیم.

وی افزود طی سه دهه اخیر ما شاهد تغییرات آب و هوایی و تاثیر گذاری هستیم.

خشکسالیهای طولانی از یک طرف و سیلهای گسترده از طرف دیگر، پدیده های جدیدی است با آسیب ها و مضرات خود بر کشاورزی و اثرات اقلیمی و اقتصادی و ...

نماینده مردم یزد تاکید کرد :در این شرایط بسیار ضروری به نظر میرسد تا باهم فکر کنیم با هم برنامه ریزی کنیم و با هم عمل کنیم.

از این رو همایشهایی از این دست فرصت ارزشمندی برای ارزیابی تلاشها و مشارکت بیشتر در زمینه دانش و تجربه و تخصص جهت داشتن آینده ای بهتر می باشد.

وی خاطر نشان کرد :در این زمینه کشورهای صنعتی و ثروتمند بیشترین مسئولیت را برای جبران سهم بیشتر خود در این بحران و نیز کمک به سایر کشورها در زمینه ارائه اطلاعات ضروری و صحیح ، نتایج تحقیقات ، دانش فنی و تکنولوژی های روز دارند.

در پایان وی ضمن اشاره به دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها و جایگزینی سوختهای بهتر و پاک و سالم ، اعلام آمادگی کشورمان را برای ارائه این تجربیات اعلام کرد.


گزارش تصویری:





یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا